Podstrona Główna / Galeria / Lista fotoreportaży



Fotoreportaż DA-01




DA-01_01.jpg
DA-01_01.jpg

Widok z oddali na wystawiony tabor, a po lewej stronie skład, który przywiózł mnie i kilku innych miłośników kolei na tą niesamowitą imprezę.

DA-01_02.jpg
DA-01_02.jpg

Szokujący dla mnie był niewiarygodnie wysoki standard salonki na uwaga - 7 miejsc! Na fotografii jedno z kilku ujęć większego pokoju (na torach). Niezwykle wygodna łazienka z prysznicem widoczna po środku.

DA-01_03.jpg
DA-01_03.jpg

Tutaj uwidoczniono mniejszą część tego pomieszczenia dla trzech osób. Widoczne łóżko bez charakterystycznego ograniczenia następnym łóżkiem jak to ma często w wagonach kuszetkach.

DA-01_04.jpg
DA-01_04.jpg

Kiedy jedzie się dłużej warto przekąsić coś gronie współpasażerów (rodziny?). Może trzeba omówić ważne sprawy? Te pomieszczenie na pewno pomoże.

DA-01_05.jpg
DA-01_05.jpg

Tu można także miło spędzić czas oglądając telewizję lub po prostu słuchając muzyki czy radia. Jeżeli i to nam nie odpowiada zawsze można pdłączyć laptopa i pograć sobie, czy jeżeli to konieczne, napisać ważny dokument potrzebny u celu podróży.

DA-01_06.jpg
DA-01_06.jpg

Jak powyższe się znudzi można spokojnie się położyć i porozmyślać lub poczytać ciekawą książkę np. Morderstwo w Orient Expressie (bez skojarzeń [:-)])

DA-01_07.jpg
DA-01_07.jpg

Może i są tutaj łóżka jedno nad drugim ale osoba leżąca wyżej na pewno nie będzie miała problemów z oddychaniem bo nie będzie spałą tuż pod sufitem.

DA-01_08.jpg
DA-01_08.jpg

No ale żeby w jadalni było co do jedzenia najpierw trzeba coś ugotować. Pomysłów na potrawę na pewno nie zabraknie jeżeli będzie miało się świadomość, że pędzi się przez piękne krajobrazy Polski(?), Europy(?), a jeżeli nie ma limitów gotówki to Euroazja czeka! Ktoś zapomniał o Afryce?!

DA-01_09.jpg
DA-01_09.jpg

W tych szafkach w kuchni powinno znaleźć się miejsce na łakocie bo nie ma kogoś kto by temu zaprzeczył, że miło jest jechać i patrzeć w okno na piękne widoczki sięgając co jakiś czas po paluszka albo czekoladkę... pycha!

DA-01_10.jpg
DA-01_10.jpg

Następną atrakcją były lokomotywy - tu na początek ST44 ,,prosto'' z Rosji.

DA-01_11.jpg
DA-01_11.jpg

Nie zawsze się zdarza, że wszystko działa nie zawodzi. Niekiedy trzeba zajść do warsztatu i postukać tam czy tu...

DA-01_12.jpg
DA-01_12.jpg

Czasem zepsuję się więcej rzeczy i wtedy trzeba więcej miejsca...

DA-01_13.jpg
DA-01_13.jpg

... a prawie każde narzędzie wymaga prądu, który wytworzy ta o to prądnica.

DA-01_14.jpg
DA-01_14.jpg

A tak wygląda ta willa na torach z zewnątrz. Prawda, że nie różni się od wielu innych wagonów? No może kolorem.

DA-01_15.jpg
DA-01_15.jpg

Żeby jednak dokończyć posiłek w luks-wagonie trzeba by dany skład jechał po właściwym torze i nie powodował zagrożenia dla innych użytkowników szlaków kolejowych. Dlatego na takich właśnie planszach ustala się właściwe przebiegi na naszej trasie, by jak już się ściemni, nic przykrego nie zakłóciło naszego snu.

DA-01_16.jpg
DA-01_16.jpg

Taka plansza może być naprawdę duża.

DA-01_17.jpg
DA-01_17.jpg

Może się na niej znajdować ogromna ilość karteczek przypominających obsłudze by nie wybierała przebiegów sprzecznych, kolizyjnych.

DA-01_18.jpg
DA-01_18.jpg

Na całej planszy zmieści się nawet najbardziej skomplikowany układ torowy co powoduje, że ludzie obsługujący ten pulpit sterowniczy, dużo się napracują, żebyśmy mogli się obudzić następnego dnia i napić się spokojnie porannej pachnącej kawy w wagonie ,,Wars-u''.

DA-01_19.jpg
DA-01_19.jpg

Także mniejsza kolej ale zaznaczam wcale nie mniej ważna jak SKM ma swoje ,,centrum dowodzenia'', żeby nie spóźnić się do szkoły czy pracy albo na egzamin czy na spotkanie z Babcią.

DA-01_20.jpg
DA-01_20.jpg

Tablice są duże, a kolorowe diody informują gdzie znajduje się poszczególny EZT z np. pędzącym na randkę chłopakiem.

DA-01_21.jpg
DA-01_21.jpg

U dołu fotografii widać arkusz, na którym wyrysowuje się czerwoną linią spóźnienia pociągów. Całość to tak naprawdę wykres czasu od odległości.

DA-01_22.jpg
DA-01_22.jpg

Na tej imprezie była niepowtarzalna możliwość przejechania się pasażerskim pociągiem specjalnym na torach właściwie zarezerwowanych tylko dla pociągów towarowych. Na razie sygnał mówi: ,,Stój''.

DA-01_23.jpg
DA-01_23.jpg

A teraz: ,,Sygnał zastępczy''. Białe migało ale to obraz statyczny...

DA-01_24.jpg
DA-01_24.jpg

DA-01_25.jpg
DA-01_25.jpg

Na nieodwiedzanych przez zwykłych ludzi miejscach można było spotkać niewiarygodne okazy taboru. Prawdopodobnie to jedna z lokomotyw serii SD z USA.

DA-01_26.jpg
DA-01_26.jpg

W dali Stocznia Gdynia. Mimo że tereny są niedostępne to jednak sprajrze znają je dobrze...

DA-01_27.jpg
DA-01_27.jpg

Nie ma to jak porządna budowla inżynierska.

DA-01_28.jpg
DA-01_28.jpg

Most za mostem, a nietypowy przejazd się dopiero rozpoczyna.

DA-01_29.jpg
DA-01_29.jpg

Góra kontenerów, charakterystyczny obrazek z każdej ogromnej bazy przeładunkowej, szczególnie przy transporcie wodnym i kolejowym.

DA-01_30.jpg
DA-01_30.jpg

Malutki przepust ale jak on musiał komplikować życie projektantów tej stacji rozrządowej!

DA-01_31.jpg
DA-01_31.jpg

Mimo że transport tak się mocno trzyma ten budynek świadczy że czasem dzięki komputerom i innym wynalazkom niektóre dawniej przydatne budowle teraz nie są już potrzebne i starszą. Rozrzewnienie.

DA-01_32.jpg
DA-01_32.jpg

Piątek świątek czy niedziela ale na takiej wielkości obiekcie nie jest możliwe by w danej chwili nie było manewrów.

DA-01_33.jpg
DA-01_33.jpg

Kilka widoczków pokazujący ogrom całej stacji.

DA-01_34.jpg
DA-01_34.jpg

DA-01_35.jpg
DA-01_35.jpg

DA-01_36.jpg
DA-01_36.jpg

To że są manewry tory to nie znaczy że w tym wszystkim nie znajdzie się miejsca na działki czy ogródka warzywnego.

DA-01_37.jpg
DA-01_37.jpg

Z daleka...

DA-01_38.jpg
DA-01_38.jpg

... i z przybliżenia można odnieść wrażenie, że jeden z marketów może korzysta z mojego ulubionego środka transportu?

DA-01_39.jpg
DA-01_39.jpg

Oczywiście nie może zabraknąć miejsca na bujnie rosnącą roślinność nie zwracającą uwagi na ustawiczny ruch wagonów.

DA-01_40.jpg
DA-01_40.jpg

Niektórzy to mają widoki z okien bloku! Trzeba tylko mieszkać dość wysoko ale to chyba na zdrowie wychodzi.

DA-01_41.jpg
DA-01_41.jpg

Wydaje się że to już koniec?

DA-01_42.jpg
DA-01_42.jpg

Absolutnie nie!

DA-01_43.jpg
DA-01_43.jpg

Co raz bliżej górki rozrządowej.

DA-01_44.jpg
DA-01_44.jpg

Ona naprawdę jest blisko.

DA-01_45.jpg
DA-01_45.jpg

I jest. Charakterystyczny rozjazd na dole górki.

DA-01_46.jpg
DA-01_46.jpg

No i się wspinamy.

DA-01_47.jpg
DA-01_47.jpg

A tak rozpędzają się wagony z górki na pazurki (buforki).

DA-01_48.jpg
DA-01_48.jpg

Żeby jednak wagon wyprawić w podróż po stoku górki rozrządowej trzeba podać odpowiedni sygnał na tarczy manewrowej świetlniej.

DA-01_49.jpg
DA-01_49.jpg

Cement jako ważny surowiec.

DA-01_50.jpg
DA-01_50.jpg

Kontenery do...

DA-01_51.jpg
DA-01_51.jpg

... koloru...

DA-01_52.jpg
DA-01_52.jpg

... do wyboru.

DA-01_53.jpg
DA-01_53.jpg

Kolejne manewry mimo że sobota i środek łikendu, i w tak krótkim czasie.

DA-01_54.jpg
DA-01_54.jpg

Sygnał dla naszego poc. spec. by zatrzymał się na stacji Rumia.

DA-01_55.jpg
DA-01_55.jpg

Wszystko co nawet najlepsze się kończy i tak po godz. 17 ST44 ściągał tabor z peronu drugiego.

DA-01_56.jpg
DA-01_56.jpg

I odchodziło powoli do historii to wielkie wydarzenie dla miłośników kolei i po prostu dla ludzi, którzy nie życzą jej źle.

DA-01_57.jpg
DA-01_57.jpg

Ale ja i moi towarzysze tej pięknej eskapady nie poddawaliśmy się i o to w Tczewie ST44 jeszcze raz cieszył nasze oczy.

DA-01_58.jpg
DA-01_58.jpg

Jak również zresztą pociąg ratownictwa technicznego.



Podstrona Główna / Galeria / Lista fotoreportaży